• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası
  • https://www.facebook.com/insanveislam.org/
  • https://plus.google.com/https://www.facebook.com/insanveislam.org//posts
  • https://twitter.com/insanuislam
                
MAKALELER
EĞİTİM ve SUNUM DOSYALARI
VAAZ ARŞİVİ KATEGORİLERİ

İslam'da Cinsel Hayat

İSLAM'DA CİNSEL HAYAT

 

وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْأَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةًإِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ

“Yine O’nun delillerindendir ki, size kendi cinsinizden, kendilerine meyil ve ülfet edeceğiniz eşler yarattı. Aranızda merhamet ve sevgi koydu. Şüphesiz bunda düşünen bir kavim için, ibret alınacak çok deliller vardır.”[1]

 

Madem insanlarda cinsî ihtiyaçlar, arzular yaratılmıştır. Kadın erkeğe, erkek de kadına eğilimli kılınmıştır. O halde aile hayatı ortamında bu duyguların meşru bir şekilde karşılanması, sağlıklı ve vazgeçilmez bir husustur.

Dinimizde evliliğe büyük önem verilmiş, cinsel hayatı düzenleyen emir ve yasakların büyük çoğunluğu da bu temel ölçüye göre belirlenmiştir.

Zinanın, homoseksüelliğin, evlilik içinde cinsel hayattan çekilmenin, kısırlaşmanın, şehvetle bakmanın vs... yasaklanması, cinsî duyguların meşru yoldan, evlilik hayatı içerisinde tatminine dönük prensiplerden bazılarıdır.

Helâl ölçülerdeki cinsel yakınlaşma ibadet sınırları içerisinde değerlendiriliyor. Zira cinsel ihtiyaçlar kulluk bilinci içerisinde, emredilen prensipler doğrultusunda karşılanması huzur ve mutluluğun en önemli şartlarından biridir.

İnsan, arzu ve şehvetinin esiri olup, sırf zevki için yaşar hale gelmemelidir. Bu, ondaki hayvanî güçleri geliştirir, melekî güçleri zayıflatır ve insanı alçaltır. Halbuki, bütün zevkler gibi cinsel ilişki zevki de bir gaye değildir, bir gaye için yaratılmış insana Allah`ın bir hediyesidir. İnsandan, neslini sürdürmesini istemiş ve bunu Allah`ın istediği doğrultuda yapması halinde kendisine cennet vaatedilmiştir.

 

Dini İlimlerde Utanma Olmaz

ÜmmüSüleym zaman zaman Hz. Peygamberin eşlerinden ÜmmüSeleme’yiziyaret ederdi. Bu ziyaretlerinden birinde Allah'ın Resulü çıkagelince O'na sordu:

“Ya Rasulallah! Rüyasında kocasıyla (veya bir başka erkekle) cinsî münasebette bulunduğunu gören kadının yıkanması gerekir mi?”

Ümmü Seleme, ÜmmüSüleym'e yönelerek şöylece serzenişte bulundu:

“Allah iyiliğini versin. Ya ÜmmüSüleym! Allah'ın Rasulü'nün huzurunda kadınları küçük düşürdün.”

Allah'ın Rasulü: "Allah asıl senin iyiliğini versin. Çıkmaza giren sensin Ya Ümmü Seleme!" dedi ve sualin cevabı olarak da şöyle buyurdu:

"Evet Ya ÜmmüSüleym! Rüya esnasında kadının menisi geldiğinde yıkanması gerekir."[2]

 

Cinsel İhtiyacı Helal Yolla Gidermek:

Haramdan sakınmak, Allah`ın nimetinden helâl olarak yararlanmak, yapacağı hayırlı işler için fikrini meşgul eden cinsel arzuyu, sağlam düşünebilmek için gidermek, koca karının, karı da kocanın hakkını ödemek ve en önemlisi müslüman nesli yetiştirmek amacıyla yapılan meşru bir cinsel ilişki ibâdettir ve insana aldığı zevkler yanında sevap da kazandırır.

Rasulullah sadaka olan şeyleri sayarken buyurdu ki:

وَفِي بُضْعِ أَحَدِكُمْ صَدَقَةٌ،

…(Ve ayrıca) Sizden birinizin eşi ile ilişkiye girmesi sadakadır.

قَالُوا: يَا رَسُولَ اللهِ، أَيَأْتِي أَحَدُنَا شَهْوَتَهُ وَيَكُونُ لَهُ فِيهَا أَجْرٌ؟

"Kişinin zevkini yaşamasında hiç sevap olur mu?" dediler. Rasulullah şöyle cevap verdi:

أَرَأَيْتُمْ لَوْ وَضَعَهَا فِي حَرَامٍ أَكَانَ عَلَيْهِ فِيهَا وِزْرٌ؟ فَكَذَلِكَ إِذَا وَضَعَهَا فِي الْحَلَالِ كَانَ لَهُ أَجْرٌ

"O suyu haram bir yere akıtsaydı, günah olmayacak mı idi? Öyleyse helâlindan akıtması da sevaptır"[3]

 

Hz. Cabir anlatıyor: “Rasulullah bir kadın gördü ve hanımı Zeyneb’e gitti, ihtiyacını giderdi, sonra da (tekrar) sahabenin yanına döndü ve şöyle dedi:

إِنَّ الْمَرْأَةَ تُقْبِلُ فِي صُورَةِ شَيْطَانٍ، وَتُدْبِرُ فِي صُورَةِ شَيْطَانٍ، فَإِذَا أَبْصَرَ أَحَدُكُمُ امْرَأَةً فَلْيَأْتِ أَهْلَهُ، فَإِنَّ ذَلِكَ يَرُدُّ مَا فِي نَفْسِهِ

‘Kadın şeytan suretinde gelir, şeytan suretinde gider. Şayet biriniz bir kadın görürse, kendi eşine gitsin. Bu onun içindekini giderir”[4]

 

Cinsel Hayatla İlgili Yasaklar:

Şehvetle bakmak

Evlenebilecek bir kadın ve erkekle bir arada yalnız kalmak

Flört

Cinsel duyguları uyarıcı müzik ve konuşmalar

Zina

Homoseksüellik

Sevicilik (Lezbiyenlik)

Hayvanlarla cinsel temas

Kadın ticareti

Cinsel kaynaklı iftira (kazif)

Cünüblük sonrasında gusül abdestini bir namaz vaktini aşacak şekilde ertelemek

Kısırlaşmak

Eşlerle de olsa adet ve lohusalık günlerinde cinsel ilişki

Zevceye arka organdan temas

Dini ve sıhhi bir mazeret olmaksızın kocanın cinsel arzularına karşı çıkmak

Kadını ihmal etmek

Kıbleye ayak dönmek.

Yorgan ve benzeri bir örtü olmadan, açık olarak çırılçıplak olarak cinsel ilişkide bulunmak.

Tam ilişki hâlindeyken konuşmak, gülmek, sesi yükseltmek.Konuşma ve fısıldamalar, başlangıç sırasında olmalıdır

Eşinin ve kendinin avret uzvuna bakmak.  İhtiyaç hâlinde karı koca birbirine tepeden tırnağa bakabilir.

Kamerî ayların ilk, orta ve son gecelerinde cimâ etmemelidir!

Eşler arasında geçen cinsî ilişkilerle ilgili mahrem sırların başkalarına ifşâ edilip yayılması haramdır.

 

Cinsel İlişkinin Müstehapları:

Eûzü-Besmele'yle başlamalıdır.

Niyet zinâdan korunmak ve hayırlı evlat yetiştirmek olmalıdır.

Başlamadan önce, kadınla kâfi miktâr oynaşmak ve kadında kuvvetli bir arzu belirdikten sonra başlamak gerekir.

Acele etmemeli, kadının da tatmin olması beklenilmeli

İlişki bitince hemen çekilmemeli, biraz daha birlikte kalmalıdır.

Tekrar ilişkide bulunmak veya uyumak için, hemen avret yerlerini yıkamalıdır.

Ayrıca abdest almak veya gusletmek lâzım değilse de iyi olur.

Cinsel ilişkiden sonra hiç biri yapılamazsa hiç olmazsa yatak avuç içi ile silinmelidir ki....

Pazartesi ve cuma geceleri olması iyidir. Diğer geceler de câizdir.

 

Cinsel Hayatta Sınırlar:

 

نِسَآؤُكُمْ حَرْثٌ لَكُمْ فَأْتُوا حَرْثَكُمْ أَنَّى شِئْتُمْ

Kadınlarınız sizin için bir tarladır. Tarlanıza nasıl dilerseniz öyle varın.[5]

Hangi şekilde isterseniz çekinmeden tarlanıza varınız. Ayakta, oturarak, yanı üzerinde yatarak, yüzünü döndürmüş veya arkasını çevirmiş olarak. Sa­dece ilişki kurulan yer aynı olmalıdır ki, o da ekin ekme yeri olan ön tarafıdır. Tıpkı ekin ekmek istediğiniz tarlalarınıza nereden dilerseniz oradan gittiğiniz gibi. Herhangi bir yön size mahzurlu değildir.

Anal İlişkinin Haramlığı

Rasulullah buyurdu ki:

مَلْعُونٌ مَنْ أَتَى امْرَأَتَهُ فِي دُبُرِهَا

Hanımına anüsünden yaklaşan kimse lanete uğramıştır.[6]

******

Rasulullah buyurdular ki:

مَنْ أَتَى حَائِضًا، أَوِ امْرَأَةً فِي دُبُرِهَا، أَوْ كَاهِنًا، فَقَدْ كَفَرَ بِمَا أُنْزِلَ عَلَى مُحَمَّدٍ

“Hayızlı kadınla ilişkide bulunan ve kadınla dübüründen ilişkiye giren veya kâhine giden Muhammed’e indirileni inkâr etmiştir.”[7]

Aybaşı Halinde Kadınlarla İlişki Yasağı:

وَيَسْأَلُونَكَعَنِ الْمَحِيضِ قُلْ هُوَ أَذًى فَاعْتَزِلُوا النِّسَاءَ فِي الْمَحِيضِوَلَا تَقْرَبُوهُنَّ حَتَّى يَطْهُرْنَ فَإِذَا تَطَهَّرْنَ فَأْتُوهُنَّ مِنْ حَيْثُأَمَرَكُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ وَيُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ

"Ey Muhammed! Sana kadınların aybaşı halinden de soruyorlar. De ki: O bir eziyettir Onun için aybaşı halinde oldukları zaman kadınlardan çekilin ve temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. İyice temizlendikleri zaman ise Allah'ın emrettiği yerden onlara varın, yaklaşın Şüphesiz ki Allah çok tövbe edenleri de sever, çok temizlenenleri de sever."[8] 

İlişki Öncesi Temizlenmek:

Cimada özellikle dikkat edilmesi gereken noktalardan birisi de, temizliğe olabildiğince dikkat etmektir. Mümkünse ilişkiden önce eşlerin avret bölgelerini yıkamaları müslümanca bir davranış olur. Çünkü temizlik Müslümanlığın ana temellerindendir. Kasıklarda yuvalanıp üreyen mikropların, ilişki yoluyla kadının rahmine ulaşıp, çeşitli rahim hastalıklarına sebep olabileceği, ya da mevcut hastalıkları artırabileceği hiç unutulmamalıdır.

 

İlişki Öncesi Okunacak Dua:

Rasulullah buyurdular ki.

لَوْ أَنَّ أَحَدَكُمْ إِذَا أَرَادَ أَنْ يَأْتِيَ أَهْلَهُ، قَالَ: بِسْمِ اللَّهِ، اَللَّهُمَّ جَنِّبْنَا الشَّيْطَانَ وَجَنِّبِ الشَّيْطَانَ مَا رَزَقْتَنَا، ثُمَّ قُدِّرَ أَنْ يَكُونَ بَيْنَهُمَا وَلَدٌ فِي ذَلِكَ لَمْ يَضُرَّهُ شَيْطَانٌ أَبَدًا

Eğer biriniz karısına yaklaşmak istediği zaman "Allah'­ın ismiyle! Ey Allah'ım! Bizden ve bize vereceğin (çocuk)tan şeytanı uzak tut" der de sonra bu birleşmeden dolayı kendilerine bir çocuk verilecek olursa, şeytan o çocuğa hiçbir zaman zarar veremez.[9]

Kadının Kocasının Davetini Reddetmesi:

Kocası kendisini cimaya çağırdığında, karısının bunu özürsüz olarak reddetmesi, câiz değildir. Hattââdetli olması da bir özür değildir. Çünkü kocası onun, âdetli iken haram olan bölgesi dışında bir yerinden yararlanabilir.

Rasulullah buyurdular ki:

إِذَا دَعَا الرَّجُلُ امْرَأَتَهُ إِلَى فِرَاشِهِ، فَأَبَتْ أَنْ تَجِيءَ، لَعَنَتْهَا الْمَلَائِكَةُ حَتَّى تُصْبِحَ

"Erkek, karısını kendi yatağınada'vet ettiği zaman kadın gelmekten çekinirse, sabaha gi­rinceye kadar melekler o kadına la'net ederler"[10]

Cinsel Sırları Başkalarına Anlatmak:

Rasulullah buyurdu ki:

إِنَّ مِنْ أَشَرِّ النَّاسِ عِنْدَ اللهِ مَنْزِلَةً يَوْمَ الْقِيَامَةِ، الرَّجُلَ يُفْضِي إِلَى امْرَأَتِهِ، وَتُفْضِي إِلَيْهِ، ثُمَّ يَنْشُرُ سِرَّهَا

"Şüphesiz ki, Kıyâmet Gününde, Allah’ın katında, insanların en kötülerinden biri, eşiyle birlikte olduktan sonra onun sırrını yayan kocadır.[11]

 

Yezîd kızı Esma bizzat şahit olduğu olayı şöyle anlatıyor:

Bir namaz sonrasında çevresinde erkekler ve kadınlar (ayrı ayrı) oturuyorken Allah'ın Rasulü şöyle buyurdu:

-Galiba (içinizde) karısı ile yaptıklarını açıklayan erkeklerle, kocası ile yaptıklarını anlatan kadınlar var?

Topluluktan bir cevap çıkmayınca şöyle dedim:

Evet, var Ya Rasulallah! Allah'a yemin ederim ki erkekler de bu şekilde konuşuyorlar. Kadınlar da böyle laflar ediyorlar.

(Benim bu açıklamam üzerine) Allah'ın Rasulü şu talimatı verdi:

 

 فلَا تَفْعَلُوا، فَإِنَّ مَثَلَ ذَلِكَ مَثَلُ شَيْطَانٍ لَقِيَ شَيْطَانَةً عَلَى قَارِعَةِ الطَّرِيقِ فَغَشِيَهَا  وَالنَّاسُ يَنْظُرُونَ

Cinsel hayatınızı açığa vururcasına konuşmayınız. Bu şekilde konuşan erkek ve kadın, erkeği dişisine rastlayan ve insanlar kendilerine bakıp dururken erkeği dişisinin işini bitiren erkek ve dişi şeytan gibidir.[12]

 

Emzikli Kadınla İlişkiye Girmek:

Rasulullah buyurdular ki

لَقَدْ هَمَمْتُ أَنْ أَنْهَى عَنِ الْغِيلَةِ، حَتَّى ذَكَرْتُ أَنَّ الرُّومَ وَفَارِسَ يَصْنَعُونَ ذَلِكَ، فَلَا يَضُرُّ أَوْلَادَهُمْ

Vallahi gîleyi (emzikli kadınla ilişkiye girmeyi) yasak etmek içimden geçti. Sonra Romalı ve İranlıların bunu yaptıklarını ve çocuklarına zarar vermediğini hatırladım.[13]

 

Kocanın Eşinin Memesinden Süt Emmesi:

 

Kadının memesinden süt emmek veya içmek, sütanne ve süt evlatlığı için yeterli değildir.

Süt emen kişinin iki yaşını doldurmamış olması gerekir. Bu itibarla hanımının göğsünü emen erkeğin süt evladı olması düşünülemez.

Bir erkek hangi sebeple olursa olsun, hanımının memelerinden emse zevciyat hayatlarını devam ettirmelerine bir engel teşkil etmez.

 

İlişki Esnasında Örtünmek

Behz bin Hakîm'in dedesinden rivayet edildiğine göre şöyle demiştir :

Yâ Rasulallah! Avretlerimizin neresini örteriz (örtmemiz ge­rekir), neresini örtüsüz bırakırız    (örtmeyebiliriz)?diye sordum.

Efendimiz, (bana) :

 «Sen avretini  (helâlin olan) karından veya cariyenden baş­ka herkesten sakla!» buyurdu. Ben:

Yâ Rasulallah!   Eğer insanlar kendi aralarında  (karışık ve bir yerde) olsalar, (avretle ilgili hüküm nedir?) bana bundan haber ver, dedim. Efendimiz (bana) :

“Avretini hiç kimseye göstermemeye gücün yeterse sakın av­retini katiyyen gösterme!” buyurdu. Ben de:

“Yâ Rasulallah! Eğer birimiz (tek başına)  boş bir yerde olur­sa?” (hüküm nedir)  diye sordum. Buyurdu ki:

فَاللَّهُ أَحَقُّ أَنْ يُسْتَحْيَا مِنْهُ مِنَ النَّاسِ

İnsanlara nazaran Allah'ta kendisinden haya edilmeye daha layıktır.[14]

******

Rasulullah buyurdu ki:

إِذَا أَتَى أَحَدُكُمْ أَهْلَهُ فَلْيَسْتَتِرْ، وَلَا يَتَجَرَّدْ تَجَرُّدَ الْعَيْرَيْنِ

Sizden birisi karısına yaklaşmak (cinsel münâsebette bulun­mak) istediği zaman (karısı ile beraber) örtünsün ve yabanî eşeklerin çıplaklığı gibi soyunmasın.[15]

 

Hz. Aişe anlatıyor:

مَا نَظَرْتُ، أَوْ مَا رَأَيْتُ فَرْجَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَطُّ

Ben, Rasulullah’ın avret mahalline katiyen bakmadım veya bu yerini görmedim.[16]

Eşler İlişkide Birbirini Beklemeli:

Rasulullah buyurdu ki:

Erkek hanımı ile cima' ederken, horoz gibi, atlayıp inmesin. Kendisi rahatladığı gibi, hanımı da rahatlayıncaya kadar, karnı üzerinde kalsın, kadın rahatlamadan, sen rahatlarsan, o günün kalan kısmı, kadın için uyuşuk ve tembellikle geçer.

 

Peş peşe İlişkiye Girmek:

Cinsi münasebette bulunan kimse şayet ikinci defa tekrar birleşmek isterse, cinsel ilişkiden önce abdest alması mustahaptır, çünkü abdest canlılık verir.

Peygamber (s.a.v) şöyle buyurmuştur:

Biriniz eşi ile cinsi münasebette bulunduktan sonra ikinci defa tekrar yapmak isterse, iki cinsel ilişki arasında abdest alsın. Çünkü abdest ikinci birleşmeye canlılık sağlar.[17]

 

İlişki Sonrası Guslü Geciktirmek:

Cinsel ilişkiden sonra efdal olan, iki eşin hemen yıkanmasıdır. Şayet tembellik sebebiyle geciktirirlerse bu durumda uyumadan önce abdest almaları mustahab olur.

Abdullah b. Kays der ki: Hz. Aişe‘ye, Peygamber'in cünüp olduğunda nasıl davrandığını sordum.

- Uyumadan önce yıkanıyor muydu? Yoksa yıkanmadan mı uyuyordu? Şöyle cevap verdi:

-Bunların hepsi de olurdu. Bazen yıkanır sonra uyurdu, bazen de abdest alıp öylece uyurdu. Ben de:

- Bu işte genişlik bahşeden Allah'a hamd olsun dedim.[18]

Hz. Aişe şöyle demektedir:

"Hz. Peygamber cünüb iken yemek veya uyumak istediğinde, avret mahallini yıkar ve namaz abdesti gibi abdest alırdı."[19]

******

Hz. Ömer: "Cünüb iken uyuyabilir miyiz?" diye sorduğunda, Hz. Peygamber (s.a.v.): "Evet, uyuyabilirsiniz, dilerseniz abdest de alabilirsiniz" diye cevap vermiştir.[20]

 

İlişkiye Girecek Durumda Olmayan Kişilerin Durumu:

 

Hastalık, zayıflık ve güçsüzlük gibi sebeple cinsel ilişkiye dayanamayan ve bu yüzden istemeyen kadınla cima etmek haramdır. (İbnÂbidîn, el-Ukûdü`d-dürriyye I/26.)

Evlendiğinde karısıyla ilişkiye güç yetiremeyen erkek bir yıl beklenir. Bir yıl boyunca da, bir defa olsun, güç yetiremezse, karısı, istemesi halinde ayrılır, erkeği beklemeye zorlanamaz. (İbnÂbidîn, el-Ukûdü`d-dürriyye I/30.)

 

İlişkiye Girilen Mekanlar:

 

Mushaf bulunan odada cima etmenin sakıncası yoktur. Çünkü müslümanların evlerinde ve odalarında genellikle Mushaf bulunur. Ancak Allah`ın kelâmına karşı saygı duyulduğunu göstermek için Mushafın örtülmesi gerekir.

Mescitlerin üzerinde cinsel ilişkide bulunmak mekruhtur. Çünkü mescitler semâya kadar mescittirler.

İlişkinin ne olduğunu bilecek kadar büyük çocukların bulunduğu odada, onlar uyurken bile cima etmek câiz değildir.

 

Cuma Günü Cinsel İlişkide Bulunmak

 

Allah Resulü  buyuruyor:

"Her Cuma günü karısıyla cinsi münasebette bulunamayacak olanınız var mı? İyi ya bunda hem kendisinin, hem de eşinin yıkanması sevabı olmak üzere iki birim sevabı vardır."

Bazı müçtehidalimler, Cuma gecesi cinsi münasebette bulunulmasının da, Cuma günü yıkanılmasını öğütleyen hadislerin kapsamına girebileceğini, aynı sevaba erdirebileceğini ifade etmişlerdir.

 

İlişki İçin Tavsiye Edilmeyen Vakitler

Hafta içinde pazar gecesi ve çarşamba gecesidir.

Kameri aylarının birinci, onbeşinci ve sonuncu geceleri.

Ramazan bayramı ve Kurban bayramı geceleri

Berât gecesi;

Yola çıkılacak gece;

Gündüz öğleden sonra.

Bunlar da bir tavsiyedir. Şehvetlenip haram işlemek mesela yabancı kadında şehvetle bakma tehlikesi varsa mekruh olmaz. Bilakis beraber olmak lazım olur. Güne, zamana bakılmaz.


Mastürbasyon - İstimnâ

 

Erkeğin, şehvetini uyandırmak ve zevk duymak için, eliyle ve benzeri şekilde kendi kendini tatmin etmesi helâl görülmemiştir.

Ancak erkeğin yanında karısı yoksa, ya da evli değilse, kalbi bununla meşgul oluyorsa ve harama düşme endişesi varsa, kendisini boşaltmanın, bunu âdet haline getirmemek şartıyla câiz olduğunu söyleyenler vardır.

Hattâ, ciddî olarak harama düşme endişesi varsa ve bu yolla buna engel olunacaksa, bunun vâcip olduğunu söyleyenler de vardır.

Ancak Peygamberimizin bu konudaki tavsiyesinin, şehveti oruç tutmakla yatıştırmak olduğu unutulmamalıdır. Rasulullah şöyle buyurmuştur:

يَا مَعْشَرَ الشَّبَابِ مَنِ اسْتَطَاعَ مِنْكُمُ الْبَاءَةَ فَلْيَتَزَوَّجْ، وَمَنْ لَمْ يَسْتَطِعْ فَعَلَيْهِ بِالصَّوْمِ فَإِنَّهُ لَهُ وِجَاءٌ

"Gençler! Evlilik külfetine hanginizin gücü yetiyorsa evlensin. Evlenme imkanı olmayanlar oruç tutmalıdır. Çünkü onun (nefsi dizginleyici) kamçısı vardır"[21]

 

Homoseksüellik

"Lût'u da (peygamber olarak kavmine gönderdik.) Kavmine şöyle demişti: Göz göre göre hâla o hayâsızlığı yapacak mısınız?  Siz, ille de kadınları bırakıp şehvetle erkeklere yaklaşacak mısınız?  Doğrusu siz, beyinsizlikte devam edegelen bir kavimsiniz!  Kavminin cevabı sadece: "Lût ailesini memleketinizden çıkarın; çünkü onlar (bizim yaptıklarımızdan) uzak kalmak isteyen insanlarmış!" demelerinden ibaret oldu. Bunun üzerine onu ve ailesini kurtardık. Yalnız karısı müstesna; onun geride kalmasını takdir ettik. Onların üzerlerine müthiş bir yağmur indirdik. Bu sebeple, uyarılan (fakat aldırmayan) ların yağmuru ne kötü olmuştur!"[22]


Hazırlayan: Mehmet ERGÜN / Vaiz




[1] Rum, 30/21.

[2]İbnHanbel.

[3] Müslim.

[4] Müslim.

[5] Bakara, 2/223.

[6] Ebu Davud.

[7]Tirmizi.

[8] Bakara, 2/222.

[9] Buhari, Müslim.

[10] Buhari.

[11] Müslim.

[12]Taberani, M. Kebir.

[13] Müslim.

[14]İbnMace.

[15]İbnMace.

[16]İbnMace.

[17] Müslim, Ebu Davud.

[18] Müslim.

[19] Buhari, Müslim.

[20]İbnHibban.

[21] Buhari, Müslim.

[22]Neml, 27/54-58.

 


Aktif Ziyaretçi13
Bugün Toplam753
Toplam Ziyaret589438